Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

η συντήρηση δεν είναι πια αναγκαία μόνο για τα χρώματα των τοίχων...

yoshimoto-nara-draw-left-eye2002min.jpg


...αλλά και στο περιεχόμενο του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού σχολικού υλικού.


Και εδώ συμβαίνει το μεγάλο πατατράκ.Οι εξοπλισμοί των σχολικών εργαστηρίων (ΒΥΤΕ, ΑΛΤΕΚ και λοιποί φτωχοί συγγενείς) πέντε χρόνια μετά τους πανηγυρισμούς της απόκτησής τους, αρχίζουν να καταρρέουν.Μαζί η υποδομή για την γραμματειακή υποστήριξη, από τα αρχαία win98 office97 ,ανανεώθηκαν με δαπάνες των σχολικών επιτροπών σε βάρος πιθανά της κατανάλωσης πετρελαίου ή άλλων ελαστικότερων δαπανών.

Όμως , όσο περνάει ο καιρός έχει γίνει αντιληπτό ότι η σχολιή γραφειοκρατία από τη μιά θεριεύει, δεκάδες email χρήσιμα άχρηστα μαζί -ποιός ξέρει;_ εκτυπώνονται σε εκατοντάδες άχρηστες σελίδες που διογκώνουν ακόμα περισσότερο την πανίσχυρη αρχειοθήκη.

Οι περισσότεροι μαθητές διαθέτουν υπολογιστές με πολύ καλύτερες προδιαγραφές από τους σχολικούς, οι οποίοι κάτω από το βάρος της χρήσης από αρχαρίους, παραδίδουν τα όπλα στους ιούς και στον χρόνο.

Υλικό και λογισμικό στον κόσμο εκσυγχρονίζεται με ταχύτατους ρυθμούς και η κολημένη κεντρική πρακτική  επιδοτεί την φτωχούλα microsoft την  intel και άλλους μεροκαματιάρηδες της σύγχρονης τεχνολογικής ανάπτυξης.

Το σίγουρο είναι ότι για την αναβάθμιση υλικού λογισμικού των σχολικών συστημάτων χρειάζονται ένα κάρο λεφτά , που μάλλον δεν πρόκειται να δοθούν.Και να γίνει κανα θαύμα σε πέντε χρόνια το πολύ η ανάγκη θα επανέλθει.

Ο προσανατολισμός  αναγκαστικά λοιπόν είναι ένας.Ανοιχτό λογισμικό και υπηρεσίες WEB 2.0 σε όλες τις σχολικές μονάδες.Εξυπηρέτηση αναγκών από κεντρικά δίκτυα, ελάττωση χαρτούρας με χρήση ψηφιακών υπογραφών, αρχειοθέτηση σε κεντρικούς σέρβερ, δυνατότητα ηλεκτρονικής χρήσης πιστοποιητικών και εντύπων.

Τι διάολο χρειάζεται το Απολυτήριο και η Βεβαίωση πρόσβασης όταν έχουν διπλοτριπλο- επιβεβαιωθεί σε όλα τα μηχανογραφικά κέντρα και παράκεντρα του ΥΠΕΠΘ;

Τι θέλουμε εκατό έγγραφα,ανακοινώσεις  μετατάξεων αφού κανείς καθηγητής δεν αλλάζει με τίποτα τις καλοκαιρινές του διακοπές;

Μήπως είναι πιο φθηνό  να έχει κάθε μαθητής ένα φορητό με όλα τα σχολικά του βιβλία και σημειώσεις σαν pdf, doc κλπ αντί να μένουν χιλιάδες τόνοι χαρτί τυπωμένοι ανενεργοί , δυσκολοκουβάλητοι και τελικά άχρηστοι στην υπηρεσία της ιερής μνήμης του έντυπου βιβλίου;

Γνωρίζουν άραγε οι επι-κεφαλών των ινστιτούτων του ΥΠΕΠΘ ότι υπάρχει γρήγορο ίντερνετ και ένας κόσμος για τα παιδιά που ούτε στα γερασμένα όνειρά τους δεν μπορούν να ακουμπήσουν;

Γνωρίζουν ότι τα βιβλία πχ της Χημείας Λυκείου δεν έχουν διορθωθεί στην ηλεκτρονική τους μορφή στο σάιτ του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αλλά διορθώνονται στην έντυπη!!!!

Η επανάσταση στην εκπαίδευση δεν  ξεκινά , από το ποιός θα διαχειρίζεται τα φροντιστήρια για τους εισακτέους στα ΑΕΙ_ΤΕΙ.Ξεκινάει από την κατάργηση των γεροντίστικων συνηθειών και φυσικά των γέρων.(συνήθως το μυαλό πάει μαζί με τα χρόνια και αφήστε τις παρηγορήτρες να λένε)

Δεν υπάρχουν σχόλια: